top of page
חיפוש

סקירה מאת תמר גורפינקל, מנהלת הקבוצה "המלצות אמיתיות על ספרים" בפייסבוק.

"אמא צריכה לטוס לפריז לשלושה שבועות מטעם העבודה, ואבא נשאר עם רונה. ההורים מלאי ביטחון, כי אבא יודע ויכול לעשות כל מה שאמא עושה (ואמא יכולה לעשות כל מה שאבא עושה), אבל יש רק דבר אחד שאבא עוד לא למד לעשות: לעשות לרונה קוקיות. כשאמא בחו"ל, בכל יום אבא מנסה לעשות לרונה קוקיות ולפעמים הן יוצאות מצחיק והן מתפרקות, אבל לאט לאט אבא לומד ובסוף מצליח – ועושה קוקיות בדיוק כמו אמא! ואפילו הופך להיות מומחה לתסרוקות מיוחדות…


כשקראתי את הספר ממש נהנתי. בבית הפרטי שלי אמנם יש חלוקת משימות ביני לבין בעלי לשם נוחות, אבל אין הנחה סמויה ש"רק אמא יכולה ל….". אצלנו גם בעלי נשאר עם הילדים בבית בימי מחלה, לוקח אותם לרופא וגם לחיסונים בטיפת חלב, וזה לא תפקיד "רק של אמא". לכן התחברתי מאד לספר שמדגיש את המסר בצורה מפורשת –

"אבא יכול לעשות הכל בדיוק כמו אמא, ואמא יכולה לעשות הכל בדיוק כמו אבא. ואם לא יודעים משהו פשוט מתאמנים בו, ולומדים עד שמצליחים".

כאמא לארבעה בנים, המסר הזה חשוב לי במיוחד. הם לומדים לעזור בבית בדיוק כמו שפעם רק בנות היו עושות, וחשוב לי שהם ידעו שהם יכולים לעשות הכל – רק צריך ללמוד, ורצון ללמוד. מותר לבחור לא לדעת דברים מסויימים, וזה בסדר, אבל חשוב שזה יהיה מתוך בחירה מודעת ולא מתוך הנחה שאנחנו לא יכולים רק בגלל המגדר שלנו. (כמובן חוץ מהריון והנקה…)

מסר נוסף שעולה מהספר הוא שכשמנסים שוב ושוב – בסוף מצליחים. גם אבא בהתחלה לא ממש הצליח, אבל אחרי מספיק נסיונות הקוקיות שלו יצאו מושלמות ועל הדרך הוא אפילו המציא סוגי תסרוקות חדשים ומיוחדים!


האיורים שמלווים את הספר יפהפיים, ומעשירים את הסיפור עוד יותר. למשל, כשכולם עוזרים לאמא לארגן את המזוודה – רואים את רונה משחילה למזוודה תמונה של עצמה כדי שאמא לא תשכח אותה. זה כל כך מקסים, ולא צריך שום מילה נוספת בסיפור עצמו בשביל להבין את המבט של רונה בעיניים. לפעמים יש גם פרטים שלא קשורים ישירות לסיפור – בעמוד הראשון, כשאמא עושה לרונה קוקיות, רואים את הכלב ליד הדלת עם הרצועה בפה, מחכה שמישהו יבין את הרמז. ואני מאד אוהבת שאפשר גם לעצור את הסיפור ולהתעמק רגע באיורים ולראות מה הם מספרים לנו.

באופן כללי הספר מרגיש מאד מאד מושקע – מהסיפור דרך העימוד והעיצוב ועד האיורים. כנראה לא סתם הסופרת מודה בתחילת הספר לשלושה שמות גדולים ומוכרים מאד בתחום – מאירה ברנע גולדברג, ליאורה גרוסמן ועטרה אופק – על העצות וההארות.


בסוף הספר מצורפת כפולת עמודים עם מדריך קוקיות. עכשיו רק נשאר לי שיהיו לי בנות


רימונים הוצאה לאור | מנוקד, כריכה קשה




52 צפיות0 תגובות
bottom of page