top of page
חיפוש

סקירה מאת נאווה וינגרטן, אתר "מה למה".

"אבא עושה קוקיות" מאת כרמי חוסטצקי משיח

בימים של שוויון, אמא טסה לחו"ל ואבא שומר על הילדים. וכך, גם "אבא עושה קוקיות"...לא מצליח? עם הזמן, ישתפר... סיפור על משפחה, אבא, אמא, תפקידים ומגדרים.


ספר פורץ דרך, המיועד לילדים ו...להורים. הספר מספר על משפחה בה האם טסה במסגרת עבודתה לחו"ל והאב צריך לתפוס את מקומה בבית. מציאות המוכרת בבתים רבים! הנושא הוא בעצם מלוי התפקידים בבית, כששוברים את שייכותם למגדר מסויים. הוא מוכיח כי אבא יכול לבשל, ולדאוג לילדים, בעוד האם יוצאת למסע עסקים בחו"ל.


רונה,הבת, דואגת, איך אבא יצליח בכל המשימות, אך גם משוכנעת כי תצליח ללמדו. ואכן, המשימה לא פשוטה. במיוחד כשמדובר על הקוקיות שרונה אוהבת. אבא ניסה, ולא הצליח, ניסה שוב ושוב, עד שהקוקיות יצאו מושלם!

בספור רונה מתגלה כילדה מלאת ביטחון, המלמדת את חבריה בגן, את הקוראות והקוראים וגם את הוריה – איך הופכים אתגר יומיומי למקור של חוזק וייחודיות ואיך אמונה עצמית ואופטימיות מנצחים כל התמודדות.


אִמָּא נִפְרְדָה בְּחִבּוּקִים וּבִנְשִׁיקוֹת מֵאַבָּא וּמֵרוֹנָה, וְרוֹנָה אָמְרָה: "אִמָּא, שָׁכַחְתְּ לְלַמֵּד אֶת אַבָּא לַעֲשׂוֹת קוּקִיּוֹת!" כֻּלָּם שָׁתְקוּ. אַבָּא שָׁתַק. אִמָּא סִדְּרָה אֶת הַפּוֹנִי שֶׁלָּהּ... וְשָׁתְקָה. וְרוֹנָה הִבִּיטָה בִּקְצוֹת הַנַּעֲלַיִם שֶׁלָּהּ וְ... שָׁתְקָה. "אַתְּ צוֹדֶקֶת רוֹנָה," אָמְרָה לְבַסּוֹף אִמָּא, "אֲבָל אֲנִי בְּטוּחָה שֶׁאַתֶּם מְסֻגָּלִים לְהִסְתַּדֵּר וְתַצְלִיחוּ לַעֲשׂוֹת קוּקִיּוֹת בְּדִיּוּק כָּמוֹנִי."

"אבא עושה קוקיות" ספר ילדים חדש (הוצאת רימונים) מאת כרמי חוסטצקי משיח, המאוייר באיורים המקסימים של אליאנה רוזנצוויג, המתווכים לילד את הספור.

את הספר חותם גם מדריך קצרצר ומאויר לעשיית קוקיות.

ספר מומלץ לכל בית, המבקש להנחיל לילדים את נושא השוויון ולשבור את תקרת הזכוכית של נשים , בדרכן לקריירה.

כרמי חוסטצקי משיח מתגוררת בפארן, נשואה ואם לשני ילדים. הייטקיסטית לשעבר ומרצה, מורה ויועצת בהווה.

הספר מומלץ לילדי הגן וראשית קריאה."




18 צפיות0 תגובות
bottom of page